داستان یکی از بزرگ ترین و ناخوشایندترین رسواییای سیاسی تاریخ آمریکا به شکل یه مینی سریال شش قسمتی به وسیله شبکه هیستوری ساخته می شه.
هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد بازیگران و تاریخ پخش این سریال که براساس کتابی با عنوان «The Breach: Inside the Impeachment and Trial of William Jefferson Clinton» نوشته پیتر بیکر ساخته می شه اعلام نشده. البته این سریال با عنوان « The Breach: Inside The Impeachment of Bill Clinton» ساخته می شه.

فیلم نامه سریال به وسیله آر جی کاتلر و دیوید کی ایزریل نوشته شده و به افشای رابطه غیر اخلاقی رییس جمهور قبلی آمریکا با مونیکا لوینسکی، منشی کاخ سفید، و نبردی که بعد این رسوایی بین دموکراتا و جمهوری خواهان واسه بدست گرفتن قدرت در سال ۱۹۹۸ اتفاق افتاد می پردازه. هم اینکه این سریال نشون میده که چیجوری رسوایی اخلاقی کلینتون-لوینسکی فساد در دولت آمریکا و گفتگو سیاسی این کشور رو به تصویر میکشه؛ در وقتی که دادن اطلاعات پنهونی به توده ها شدیدا دچار تغییر شد.

کاتلر در این باره میگه:” داستان این سریال که در دوران طلوع جنگ بین شبکه های خبری کابلی و ظهور شبکه های اجتماعی اتفاق می افته یه داستان سیاسی مهمه. این داستان واقعی شکست خوردن حکومت ماست و این که زخم اون هیچ وقت به طور کامل بهبود نیافت. هم اینکه داستانی تکون دهنده از جاه طلبیای شخصی و حرفه ای، گستاخی در راه گرفتن قدرت  و ضعفای اخلاقیه که تقریباً یه ریاست جمهوری رو به سقوط کشوند”.

واقعیت ماجرای رسوایی اخلاقی کلینتون و لوینسکی از این قرار بود که کلینتون در دوران اول ریاست جمهوری خود و در سالای ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ با انترن کاخ سفید روابط غیراخلاقی برقرار کرد.
در اون دوران کلینتون ۴۹ سال و لوینسکی ۲۲ سال سن داشت. این موضوع در سال ۱۹۹۸ افشا شد و در اول کلینتون با حضور در تلویزیون به طور زنده این ادعا رو رد کرده و گفت که هیچ رابطه جنسی با مونیکا لوینسکی نداشته. اما بررسیای بیشتر نشون داد که کلینتون در این مورد دروغ گفته و در آخر به جرم دروغگویی، و نه رابطه غیراخلاقی با لوینسکی، در برابر هیئت منصفه حاضر شده و مجبور به گفتن واقعیت در مجلس نمایندگان آمریکا شد.

این مطلب را هم بخوانید :   شرایط، مدارک و شیوه تاسیس مرکز تصویربرداری پزشکی و موسسه رادیولوژی

در ادامه پس از ۲۱ روز دادگاه و برگزاری جلسه در مجلس سنا رأی به بیگناهی ایشون داده شده اما به جرم شهادت دروغ به پرداخت ۹۰٫۰۰۰ دلار محکوم گردید. در ادامه گواهی کار ایشون به عنوان وکیل حقوقی در آرکانزاس واسه ۵ سال ضبط شد و بعد از اونم حق حضور در دیوان عالی آمریکا از اون سلب شد.
لوینسکی هم در دوران اول ریاست جمهوری کلینتون به عنوان انترن در کاخ سفید مشغول به کار بوده و بعدا به استخدام اداره روابط قضایی این مرکز درآمد. هر دو در اول رابطه حروم رو رد کردن اما به دنبال افشا شدن مدارکی دارای دلیل و شهادت بعضی از کارکنان کاخ سفید در آخر اول لوینسکی و بعد کلینتون به رابطه حروم خود اعتراف کردن که رسوایی بزرگی واسه آمریکا و دولت وقت بود.

داستان این سریال از روزی شروع می شه که بیل کلینتون در برابر هیئت منصفه حاضر شده و اعتراف کرد که برخلاف ادعای قبلی خود با مونیکا لوینسکی رابطه حروم داشته و در روزی که بیگناهی ایشون اعلام شد تموم میشه”. کاتلر با مستندهای سیاسی یا داستانای ساختگی ناشناس نیس به خاطر همین بنظر می رسه که انتخاب ایشون واسه نوشتن سناریو این سریال مناسب بوده باشه. اولین پروژه بزرگ و قابل توجه کاتلر مستند «اتاق جنگ» (The War Room) در سال ۱۹۹۳ بود که روی کمپین تبلیغاتی بیل کلینتون در سال ۱۹۹۲ تمرکز داشته و نامزد دریافت جایزه اسکار هم شد.